MAMINO TESTO ZA SVE VRSTE PECIVA

Testo za sve vrste peciva. Takav je naziv recepta u maminoj svesci. Ovih dana recikliram stare recepte. Da,da savršeni su, miris i ukus detinjstva u svakom receptu. Kod moje mame svi recepti bilo za slana ili slatka jela mere su izražene u čašama i šoljama.
Lepo piše, čaša od 200ml, šolja od 250ml.
Nije mi bilo teško da sve lepo izmeri na vagu. Malo sam se poigrala testom i napravila savršene pletenice,koje nisu pukle sa strane prilikom pečenja. Dok su se moje pletenice pekle,na kratko sam s vratila u detinjstvo.To je zbog mirisa koji se širio mojom kuhinju,sećanja i uspomene su samo navirale. Setila sam se  nedeljnog jutra, tatine omiljene fotelje i radio stanice,sesrtinih lutki mog spomenara, mamine kecelje i marame. Ne znam, da li je to s namerom radila ali uvek je imala istu boju kecelje i marame. Nas tri oko mame, jedva čekamo da se ispeče pecivo. Sećanja mi na sekund prekinu zvuk tajmera. Moje pletenice gotove i spremne za degustaciju. Interesantno za ovo testo je to što svi sastojci moraju biti hladni. Testo je savršeno za red može biti za slana i slatka peciva i da se filuje sa sa raznim filovima.






Sastojci:


1.100g brašna

1 kašika soli
1 kašika šeera
1 kašika suvog kvasca 
2 jajeta
1 žumance
150ml jogurta
150g putera
400ml hladnog mleka
Belance za premaz 
još 100gr brašna za posipanje testa dok se rade željeni oblici


Način pripreme: 


U polovinu brašna dodati so,šećer,suvi kvasac,jaja,žumance.Dodati na listiće isečen puter, jogurt i hladnim mlekom zamesiti testo uz dodatak preostalog brašna.

Testo ostaviti u posudu, prekriti sa pvc folijom i pustiti 1 sat da odmori.Nadošlo testo, podeliti na manje loptice i odmah raditi željene oblike sa filom ili bez,testo je zaista preukusno.
Ja sam pravila pletenice,premazala sa belancetom, posula sa krupnom morskom soli. Složila sam, pletinice na pek papir i pekla na 200°C 25 minuta. Prijatno.


Коментари

Популарни постови